Vasárnap, de nem vásárnap!

Ma nem várt ránk se pihenés, se vásár, annál inkább egy Hop on hop off buszozás, amit az Europass nyelviskolától kaptunk ajándékba. Korán keltünk, hogy beutazzuk frissen nyomott, értékes bérletünkkel Barcelona - számunkra - még felfedezetlen zeg-zugait.
A túrista útvonalon haladva, néha le, s föl szállva, kellemes szellő hűsítette az arcunkat, nem is értem, hová tűnt idén a spanyol nyári forróság...
Kirándulni nyilván a 24 fok a legideálisabb, ezért nem is nyavalygok miatta tovább :-D
2 legkedvesebb hely számomra a mai napon:

Temple of the Sacred Hear of Jesus. (Jézus Szent Szíve Templom)

A Tibidabo ( ettől az elnevezéstől behalok ) hegyen épült ez a szépséges és belül is igen ízlésesen díszített római katolikus templom.

Túrista látványosságként nem csak katolikus keresztényeket, de mindenféle más felekezethez tartozó ember is odavonzott a Barcelona fölé magasodó épület.

Érdekes kontrasztként közvetlenül mellette egy kisebb vidámpark kapott helyet, lábainál pedig ott hever az egész nagyváros!

Poble Espanyol

Egész napos család programnak is beillik a történelem és kultúra találkozása a soron következő állomásunkon. Az 1929-es nemzetközi kiállításra készült építészeti múzeum, valójában egy kis falunyi szabadtéri múzeum-komplexum, aprócska szűk utcákkal, falatnyi terekkel és játszóterekkel.

Sétánk során hosszasan elmélkedtünk, s néha bizony rossz gyerekek módjára kuncogtunk Picasso, Dali és Míró művein, bekukucskáltunk kézműves műhelyekbe és boltokba, szolídan átlibbentünk a forróságot enyhítő óriási párakapun, szenzációs mozit néztünk a spanyol ünnepekről, végül pedig gyöngyörködtünk a főtéren felhőtlenül pacsáló gyerekek játékában. :-)